Centrum
poradenstva a prevencie |
|||||||
INTERVENCIE
S |
|||||||
Všeobecné info
© CPaP Bytča 2024
|
Intervencie s asistenciou psa v CPP, na ZŠ
Základom je prítomnosť Majla - canisterapeutického psa a aplikovanie intervencií s jeho asistenciou do vyučovacích, vzdelávacích a výchovných procesov. Realizované aktivity patria k primárnej prevencii a ich úlohou je vytvárať a podporovať vhodné podmienky v rámci kolektívu. Aplikovať intervencie s asistenciou psa do vyučovacích, vzdelávacích a výchovných procesov má pozitívny vplyv na zlepšenie sociálnych schopností detí. Majlo slúži ako motivátor k edukačným činnostiam, pri ktorých nastáva rozvoj schopností, zlepšuje sa sústredenosť a komunikatívnosť. Pomáha znižovať napätie žiakov, žiaci sa cítia uvoľnení, motivovaní k edukačnej činnosti, dokážu lepšie spolupracovať v triednom kolektíve a sú tolerantnejší.
Prevencia rizikového správania - intervencia s asistenciou psa Cieľová skupina: žiaci I. a II. stupňa ZŠ Časová dotácia: 2 alebo 3 krát po 2 vyučovacie hodiny Cieľ preventívneho programu: Rozvíjanie vedomostí, zručností, schopnosti empatie, kooperácie, pozitívneho vzťahu k zvieratám a pozitívnych medziľudských vzťahov. Humánno-animálny tím / Martončik (špeciálny pedagóg) a pes Majlo
Prevencia šikanovania Cieľová skupina: žiaci II. stupňa ZŠ Časová dotácia: 2 alebo 3 krát po 2 vyučovacie hodiny Cieľ preventívneho programu: Rozvíjanie sebareflexie, sebapoznanie, sebaúcty, ako aj sociálnych zručností, ktoré sú nevyhnutné k pestovaniu kvalitných medziľudských vzťahov. Humánno-animálny tím / Martončik (špeciálny pedagóg) a pes Majlo
Majlo, labku na to - spolu to zvládneme / intervencia s asistenciou psa Cieľová skupina: žiaci I. a II. stupňa ZŠ Časová dotácia: 2 alebo 3 krát po 2 vyučovacie hodiny Cieľ preventívneho programu: Program sa zameriava na tvorbu a realizáciu činností tak, aby deti do budúcna učili predchádzať negatívnym reakciám. Deti dostávajú možnosť učiť sa zo svojich chýb, ponúka sa im návod ako na to, učia sa poznávať a pomenovať svoje pocity, nálady, trápenia a uvedomovať si, že spolupráca s ostatnými v triede bude pre nich hodnotnejšia ako bezbrehá súťaživosť a individuálne zameranie. Témy stretnutí (podľa zloženia triedy): Keď sme silní, poznáme svoje slabosti. Každý môže byť úspešný, len mu treba podať ruku. Vyhrať neznamená vždy byť prvý. Spolupráca je hodnotnejšia ako súťaživosť. Humánno-animálny tím / Martončik (špeciálny pedagóg) a pes Majlo |
||||||